Οι Kraftwerk με γυαλιά 3D

Το πιο εντυπωσιακό πράγμα στη νέα έκθεση των Kraftwerk στην γκαλερί Sprüth Magers στο Βερολίνο είναι τα γυαλιά 3D που σου δίνουν μόλις μπαίνεις μέσα και που ουσιαστικά δίνουν το στίγμα της όλης οπτικο-ακουστικής εμπειρίας.

Members of the audience wear 3d glasses while watching German electronic band Kraftwerk perform with a 3d stage set at the Tate Modern in London

Σ’ αυτή λοιπόν την πρώτη τους σόλο έκθεση με τίτλο 1 2 3 4 5 6 7 8, οι εμβληματικοί παππούδες της ελεκτρόνικα παρουσιάζουν σε λούπα οκτώ βίντεο που καλύπτουν τις αντίστοιχες δουλειές τους της χρονικής περιόδου 1974-2003. Από το Authobahn ως το Tour de France, τα βίντεο αποκαλύπτουν πώς οι δύο συνιδρυτές του συγκροτήματος, Ralf Hütter και Florian Schneider, έφεραν την επανάσταση στην ηλεκτρονική μουσική από το θρυλικό Kling Klang Studio στο Ντίσελντορφ, στις αρχές του 1970.

Οι Kraftwerk όχι μόνο θεωρούνται πρωτοπόροι του είδους αλλά και μία αστείρευτη πηγή έμπνευσης για μια μεγάλη γκάμα μουσικών ειδών: Από την Electro στην Hip Hop, και από την Techno στην SynthPop,  η επιρροή τους είναι τέτοια που θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι έχουν γράψει το soundtrack για την ψηφιακή εποχή του 21ου αιώνα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, δούλεψαν με τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας, δημιουργώντας μουσικούς πίνακες ζωγραφικής, κάνοντας πειράματα με συνθετικούς ήχους, φωνές και αυτοματοποιημένους μηχανικούς ρυθμούς. Οι συνθέσεις τους, με συντομευμένο και συμπαγή στίχο, αφήνουν την αίσθηση ποίησης που εκφράζεται με τον ήχο, και, σε συνδυασμό με την εικόνα ρομπότ που υιοθέτησαν οι ίδιοι, παραπέμπουν σε έναν κόσμο όπου κυριαρχούν οι μηχανές και τα κομπιούτερ. Όλα τα μέσα που μεταχειρίστηκαν, από τα κείμενα και τη μουσική ώς το στιλ και την επικοινωνιακή τους εικόνα, ενσωματώνουν ουσιαστικά τα μοτίβα και τα ζητήματα της εποχή της πληροφορίας — ιχνηλατούν, με άλλα λόγια, τη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τις μηχανές που δημιούργησε.

Παράλληλα, οι Κraftwerk αντιμετώπιζαν ανέκαθεν τις εμφανίσεις τους στη σκηνή ως ολοκληρωμένα οπτικο-ακουστικά δρώμενα,  αφήνοντας έτσι τη σφραγίδα τους και στον κόσμο των σύγχρονων οπτικών τεχνών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εμφάνισή τους στη Μπιενάλε της Βενετίας το 2005, όπου έκλεισαν έναν πλήρη κύκλο επιστρέφοντας στην αφετηρία τους μέσα στον κόσμο της Τέχνης.

Ως φυσική συνέχεια αυτής της εμφάνισης έρχεται η 3D video installation με τίτλο 1 2 3 4 5 6 7 8 που έκανε το ντεμπούτο της στο Μόναχο το 2011 και έδρεψε δάφνες το 2012 στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης όπου συνδυάστηκε με ζωντανές εμφανίσεις του συγκροτήματος. Νωρίτερα φέτος πέρασε από την Tate Modern του Λονδίνου και το Kunstsammlung NRW του Ντίσελντορφ και καταλήγει ανανεωμένη στη γκαλερί Sprüth Magers του Βερολίνου όπου ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή, 5 Ιουλίου, και θα διαρκέσει ως τις 31 Αυγούστου 2013.

* * *

* * *

* * *

Το dim/art στο facebook
Το dim/art στο facebook

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.