Πίσω στον σουρεαλισμό

Ο Bill Domonkos χρησιμοποιεί ασπρόμαυρες φωτογραφίες και φιλμ για να επαναφέρει το σουρεαλιστικό παράδοξο στην ψηφιακή εποχή

—του Γιώργου Τσακνιά—

futur3

Βλέπω τη δουλειά μου ως σύγκρουση και επανασυγκόλληση ιδεών. Η διαδικασία που ακολουθώ είναι σταδιακή και αυθόρμητη. Χρησιμοποιώ υλικά που βρίσκω έτοιμα, όπως αρχειακά φιλμ, φωτογραφίες και το ίντερνετ. Πειραματίζομαι με συνδυασμούς, παρεμβάσεις, διορθώσεις και επανασυρμολογήσεις, χρησιμοποιώντας ψηφιακή τεχνολογία,  special effects και animation προκειμένου να δημιουργήσω ένα νέο είδος εμπειρίας. Με ενδιαφέρει το παράδοξο και οι στιγμές μεγαλειώδους ομορφιάς. Η ιδιατερότητα του σινεμά έγκειται στην ικανότητά του να υπονοεί το άφατο — αυτό που δεν μπορεί ή δεν πρέπει να εκφραστεί με λέξεις, μόνο να το υπαινιχθούμε με ήχους και εικόνες. Αυτή η φευγαλέα, ονειρική διάσταση είναι που σηματοδοτεί τη δουλειά μου. — Bill Domonkos

billDom_eyeLgΟ visual artist και κινηματογραφιστής Bill Domonkos από το Σαν Φρανσίσκο έχει το χούι να παίρνει παλιές φωτογραφίες και φιλμ (αποκλειστικά ασπρόμαυρα) και να τα πειράζει, δημιουργώντας είτε μικρές ταινίες είτε παράξενες σουρεαλιστικές κινούμενες εικόνες (gif). Τα αλλόκοσμα δημιουργήματά του απηχούν το ενδιαφέρον του για την «αλλαγή χρήσης» των εικόνων του παρελθόντος. Θα μπορούσε κανείς να ονομάσει αυτό που κάνει ο Domonkos «εικαστική επιβίωση διά της ψηφιακής ανακύκλωσης». Όπως και να το πούμε, το βέβαιο είναι ότι χρησιμοποιεί το ψηφιακό editing και τα special effects με σεβασμό στην αρχική εικόνα· το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα γνήσιο, ειλικρινές και συνεπές προς τον καλλιτεχνικό του στόχο ταξίδι στον χρόνο — ταυτόχρονα σύγχρονο αλλά και πιστόbill_domonkos_blind_spot_2013_pk στο πνεύμα του «πρωτοτύπου».

Οι αναφορές του είναι στoν Tatlin και τον Rodchenko, στον Man Ray και τον Marcel Duchamp, στον πρώιμο avant-garde κινηματογράφο, στις απαρχές της επιστημονικής φαντασίας, στα kinetic sculptures των αρχών του 20ού αιώνα. Τα τοτέμ και τα φετίχ του φουτουρισμού και του σουρεαλισμού —ο ακροβάτης, η μηχανή, το μάτι— είναι πανταχού παρόντα στο έργο του. 

Ο σεβασμός στην «πηγή» δεν λειτουργεί περιοριστικά· αντίθετα, ο Domonkos αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το gif ως καλλιτεχνικό μέσο.







(Bill Domonkos, 2013) (Photo)

(Bill Domonkos, 2013)

Clockwork (Bill Domonkos, 2013) (photo)

(Bill Domonkos, 2013) (photo)

(Bill Domonkos, 2013) (photo)

(Bill Domonkos, 2013)

(Bill Domonkos, 2013)

(Bill Domonkos, 2013) (photo)

Tesseract No.6159 (Bill Domonkos, 2013)

(Bill Domonkos, 2013)

(Bill Domonkos, 2013) (photo) (cc)

(Bill Domonkos, 2013)

http://www.bdom.com/

http://billdomonkos.tumblr.com/

http://vimeo.com/channels/billdomonkos

* * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Εικαστικά < Κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ

Το dim/art στο facebook
Το dim/art στο facebook

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.