ΕΞΟΔΟΣ στις τέχνες 1.3.2014

Εκθέσεις, εκδηλώσεις, προβολές και παραστάσεις που αξίζει να σημειώσετε στην ατζέντα σας για να αξιοποιήσετε τα απογεύματα —και όχι μόνο— των επομένων επτά ημερών.

Τοπίο κρίσης

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Εκθέσεις - Τοπίο κρίσης

Μια ομαδική έκθεση φωτογραφίας με 30 έργα 25 φωτογράφων

01.03.2014 έως 10.03.2014

Η κινητή 3η Έκθεση Φωτογραφίας Νότιας Αθήνας που διοργανώνει η Περιφερειακή Ενότητα Νότιου Τομέα με τίτλο «Τοπίο Κρίσης» κάνει τη δεύτερη στάση της στο Φουαγιέ του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» στον Ταύρο, από την 1η ως τη 10η  Μαρτίου 2014. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει η Χριστίνα Παρακεντέ.

Η κρίση και οι επιπτώσεις της στο οπτικό μας πεδίο και την καθημερινότητα ήταν το θέμα του 3ου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Νότιας Αθήνας, που ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 2013. Στην Έκθεση παρουσιάζονται τα έργα που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό αυτό. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από τους διακεκριμένους φωτογράφους κ. Κωστή Αντωνιάδη,  Γιάννη Κολεσίδη,  Νίκο Πηλό, και τον αναπληρωτή καθηγητή Οπτικού Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο κ.  Γιάννη Σκαρπέλο, επέλεξε τριάντα έργα, τραβηγμένα από 25 φωτογράφους στη Νότια Αθήνα.

Οι φωτογραφίες ανήκουν στους: Μαρία Καππάτου, Γεωργία Μποζοβίτη, Σαββάτιο Μπαμπίλη, Δημήτρη Τριάντη, Νίκο Δρικάκη, Πολυζώη Λούβαρη, Νίκο Χριστοφάκη, Αθηνά Κουτρουμάνη, Ελένη Ρημαντωνάκη, Γαβριέλα Μαραντίδη, Θοδωρή Γκατζώνη, Ευαγγελία Βαρβεροπούλου, Κυριάκο Φωλιά, Εύη Σκούρα, Φραγκίσκο Στεφάνου, Άγγελο Μπαράι, Ιωάννη Στεφανίδη, Κώστα Γιαβή, Σπύρο Σανσονέτη, Μαρία Ρουσσάκη, Αγγελική Πλακούτση, Άννα Χαραλαμπίδη, Ανδρέα Κατσάβελο, Βασιλική Κουτσίκου και Δημήτρη Τριανταφύλλου.

Πληροφορίες εκδήλωσης

 Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, 210 3418550 , http://www.mcf.gr/

Δευτέρα-Κυριακή: 18:00 – 22:00
Εκθεσιακός χώρος ισογείου
Είσοδος ελεύθερη

Πηγή: ελculture.gr

* * *

Μεγάλο αφιέρωμα για την Μελίνα στην Ταινιοθήκη

Μπορεί να την βάφτισαν Μαρία- Αμαλία , κανείς όμως δεν την φώναξε έτσι, ποτέ. Η Μελίνα Μερκούρη, έγινε πασίγνωστη μονάχα με το μικρό όνομά της, με το οποίο μετατράπηκε σε διεθνούς εμβέλειας πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού. Πέρα από την καριέρα της σαν ηθοποιός, άφησε το στίγμα της και στη σύγχρονη πολιτιστική –και όχι μόνο- πολιτική της χώρας, αρχικά με την αντιδικτατορική της δράση κι στη συνέχεια οργανώνοντας μια σειρά από πρωτοβουλίες, όπως η γνωστή μακροχρόνια υπόθεση της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο.

Με αφορμή την συμπλήρωση είκοσι χρόνων από το χαμό της, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος σε συνεργασία με πολλούς φορείς, παρουσιάζει το αφιέρωμα «ΜΕΛΙΝΑ», (6 – 12/3 ). Θα προβληθούν ταινίες–ορόσημα από την φιλμογραφία της Μελίνας Μερκούρη , όπως η «Φαίδρα» και το «Ποτέ την Κυριακή» με την οσκαρικά βραβευμένη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι για «Τα παιδιά του Πειραιά». Στο αφιέρωμα θα προβληθούν, όμως, και λιγότερο γνωστές ταινίες όπως οι «Η Βασίλισσα του Σικάγο» και «Δοκιμή», ένα κινηματογραφικό κατηγορώ ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών. Η πρεμιέρα του αφιερώματος – σε συνεργασία με την πρεσβεία της Ισπανίας – θα είναι τα  «Μηχανικά Πιάνα», (Los Pianos Mecánicos (1965, Χουάν Αντόνιο Μπαρδέμ ), μια ταινία που αναδεικνύει τη διάχυτη γοητεία της Μελίνας στο ισπανικό θέρετρο Καδακές.

Ταυτόχρονα, με τις προβολές θα γίνουν και συζητήσεις με πρόσωπα των γραμμάτων, των τεχνών και της πολιτικής, με θέμα την Μελίνα ως πρέσβειρα πολιτισμού στον χώρο των ΜΜΕ. Την Πέμπτη 6/3το θέμα της συζήτησης θα είναι «Μελίνα: ο πολιτισμός στην πρώτη σελίδα » σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ και « Η Γαλλία της Μελίνας» το Σάββατο 8/3, που είναι Παγκόσμια μέρα της Γυναίκας, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος.

Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι : Ο Χριστός ξανασταυρώνεται / Celui qui doit mourir (1957,122΄ ) του Jules Dassin(στις 8/3 ) , Ποτέ την Κυριακή / Never on Sunday(1960, 91΄ ) του J. Dassin, Φαίδρα / Phaedra (1962, 115΄ ) του J. Dassin , Οι Νικητές / The victors ( 1963, 175΄ ) του Carl Foreman, Μηχανικά Πιάνα / Los pianos mecánicos (1965, 94’ ) του Juan Antonio Bardem (στις 6/3 ) , Στις 10:30 καλοκαίρι βράδυ / 10:30 P.M. Summer (1966, 85΄ ) του J. Dassin , Η βασίλλισα του Σικάγο / Gaily, Gaily ( 1969, 107΄ ) του Norman Jewison, Η δοκιμή / The rehearsal (1974, 92΄ ) του J. Dassin, Κραυγή γυναικών / A dream of passion (1978, 110 ΄ ) του J.Dassin, Η ιστορία της Λίλυ / Lilly’s Story( 2002 ) του Ροβήρου Μανθούλη.

Πηγή: Αθηνόραμα

* * *

01 Μαρτίου 2014 – 15 Μαρτίου 2014

Ο Πολυχώρος Vault παρουσιάζει από το Σάββατο 1 Μαρτίου την έκθεση Ψηφιακής Φωτογραφίας του Πέτρου Βαζακόπουλου με τίτλο «Digital Dreams -Ψηφιακά Όνειρα».

Σημείωμα δημιουργού:

Η έκθεση με τίτλο «Ψηφιακά όνειρα – Digital Dreams» έχει σκοπό να αναδείξει μέσα απο τη μοντέρνα ψηφιακή τεχνολογία το ονειρικό ματαιόδοξο αλλά και απόμακρο μέλλον. Την ομορφιά που έχει χαθεί, τις βασικές αξίες και τις ελπίδες που έχουν χάσει το νόημά τους καθώς και ότι η τεχνολογία για ακόμα μία φορά δε μας βοηθάει αλλά φαίνεται και αυτή ξεπερασμένη, χωρίς να έχει ύπαρξει, καθώς μολύνει το περιβάλλον αλλά και τον άνθρωπο.
Ο άνθρωπος σε αυτό το στάδιο δεν υπάρχει καθώς έχει χαθεί μαζί με τις αξίες του.

Η τεχνοτροπία που χρησιμοποιείται είναι ένα πιο μοντέρνο κολλάζ – σύνθεση φωτογραφίας σε κομπιούτερ χρησιμοποιώντας τα πιό απλά φίλτρα όπως χρησιμοποιούν οι φωτογράφοι και δεν γίνεται χρήση ειδικών εφέ. Υπάρχει ένα παιχνίδι απλής σύνθεσης φωτογραφίας και ταιριάσματος χρωμάτων για να επιτευχθεί ένα απλό αποτέλεσμα αλλά και να δημιουργηθεί ένα νέο θέμα μέσα από τα παλαιότερα.

Bασικός μου σκοπός είναι να δημιουργήσω στον θεατή μία αίσθηση του τι είμαστε και που πάμε αλλά και ότι υπάρχει και ομορφιά μέσα στον καμβά της ζωής.

Ο Πέτρος Βαζακόπουλος γεννήθηκε στις 11 Ιουλίου του 1977. Σπούδασε Σκιτσογραφιά, Ζωγραφική, Σκηνοθεσία, Animation στη σχολή Ορνεράκη, όπου και αποφοίτησε το 1998. Το 2005 τελειώσε σχολή Ρεφελξολογίας.

Έχει κάνει 2 εκθέσεις ψηφιακής Ζωγραφικής το 2001 και 2002. Το 1999 έχει πάρει έναν έπαινο σε Ζωγραφική σε Ελεύθερο σχέδιο από τον Φιλλολογικό σύλλογο »Παρνασσού». Το 2011 διακρίθηκε ένα έργο του ανάμεσα στα δέκα τελικά απο την »Ελληνική επιτροπή της Ουνέσκο» σε ετήσιο διαγωνισμό και την επόμενη χρονιά διακρίθηκαν 2 δικά του απο τα δέκα τελικά έργα. Το 2002 ξεκίνησε συνεργασία με το »Αφισσόραμα» και από το 2010 συνεργάζεται με την εταιρία »Bizart». Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί στο περιοδικό » Traction ». Θέματα που έχει ασχοληθεί είναι η δεκαετία του 60 και χρώματα της εποχής, Αρχαία Ελλάδα, συνθέσεις με αυτοκίνητα, Ουρανοξύστες, θέματα Νουαρ, Μέλλον, Χορός, Σπόρ.

Info

Καθημερινά 19:00 – 23:00 από 1 έως 15 Μαρτίου

Είσοδος Ελεύθερη

Εγκαίνια Έκθεσης Σάββατο 1 Μαρτίου μετά τις 21:30

Πολυχώρος VAULT
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)
Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6945 993870

Πηγή: Athens Magazine

* * *

Κωνσταντίνος Παρθένης: Τέχνη και Πνεύμα

zografiko-taksidi-stin-texni-kai-to-pneuma-tou-konstantinou-partheni26 Φεβρουαρίου 2014 έως 1 Ιουνίου 2014

Ο Κωστής Παρθένης (Αλεξάνδρεια 1878 – Αθήνα 1967) υπήρξε ο σημαντικότερος ζωγράφος των δύο τελευταίων αιώνων του νεώτερου ελληνικού κράτους, καθώς επέτυχε να συγκεράσει τη μορφολογική αντίληψη της μοντέρνας αισθητικής με την νεοελληνική αντίληψη της ζωγραφικής, όπου είχε κυριαρχήσει η «Σχολή του Μονάχου». Με τη διδασκαλία του, άλλωστε, στη Σχολή Καλών Τεχνών επέδρασε αποφασιστικά στη διαμόρφωση της Γενιάς του ’30, που συνδύαζε την ελληνικότητα με τις σύγχρονες αισθητικές διατυπώσεις.

Το μνημειακό του έργο αναπτύσσεται σε ιστορήσεις ναών (Άγιος Γεώργιος Καΐρου, Άγιος Γεώργιος Πόρου και Άγιος Αλέξανδρος Παλαιού Φαλήρου), ενώ από τα φορητά έργα του με θρησκευτική θεματολογία ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει σειρά πινάκων με θέμα τον Ευαγγελισμό, στην οποία ο Παρθένης δημιουργεί μια προσωπική εικονογραφία με κυριαρχία του χρώματος. Στο κοσμικό έργο του εμπνέεται από την ελληνική λιτότητα, καθώς και από το φως και τη χρωματική αρμονία της ελληνικής φύσης.
Η έκθεση γίνεται σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου.
Πληροφορίες

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη: Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1 – Αθήνα, τηλ.: 210 3611206. Διάρκεια έκθεσης: 26 Φεβρουαρίου έως 1 Ιουνίου. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00, Πέμπτη: 10:00 – 20:00.

* * *

Φιλομένα

(Philomena)

Σίνεμα - Φιλομένα

Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου | Ταινίες – Σινεμα σε Αθηνα και Θεσσαλονικη 2014

2013 | Μ. Βρετανία / ΗΠΑ | 98′

 1 0 0Google +0

Η ιρλανδή Φιλομένα Λι, μητέρα παιδιού εκτός γάμου, κάτι το οποίο η καθολική κοινότητα της δεν εγκρίνει, έχει δώσει το παιδί της για υιοθεσία στις ΗΠΑ. Υπό υπόδειξη της εκκλησίας, η Φιλομένα αναγκάστηκε να υπογράψει ότι δεν θα έχει καμία σχέση με τη ζωή του παιδιού της. Μετά από χρόνια, βρίσκεται με οικογένεια στην Αγγλία και γενικά έχει προχωρήσει με τη ζωή της. Τότε γνωρίζει τον Σιξσμιθ, ρεπόρτερ του BBC, από τον οποίο παρακινείται να αναζητήσει το χρόνια χαμένο παιδί της.

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-712257#sthash.QOWg0m4i.dpuf

Το CineDoc προβάλλει το ντοκιμαντέρ «Midsummer Night’s Tango» για την ιστορία του τάνγκο στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.

Το τάνγκο γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες, και κανείς δεν το χορεύει με τόσο πάθος όσο οι Αργεντινοί ­- τουλάχιστον αυτό πιστεύουν οι ίδιοι. Ο διάσημος Φινλανδός σκηνοθέτης Aki Kaurismäki και πολλοί συμπατριώτες του, όμως, υποστηρίζουν ότι το τάνγκο είναι φινλανδικό όσο και η σάουνα. Τελικά από πού είναι το τάνγκο;

Το CineDoc παρουσιάζει την ταινία Midsummer Nights Tango, ένα road movie με πρωταγωνιστές τρεις σπουδαίους Αργεντίνους μουσικούς του τάνγκο, γεμάτους ζωντάνια και πάθος, που πιστεύουν ακράδαντα ότι το αληθινό τάνγκο βρίσκεται μόνο στην Αργεντινή.  Για αυτό τον λόγο αποφασίζουν να ταξιδέψουν στη μακρινή Φινλανδία και να αναζητήσουν τις ρίζες του τάνγκο από άκρη σε άκρη της χώρας, συναντώντας, παίζοντας και χορεύοντας με θρυλικά ονόματα της μουσικής της χώρας.

Διασχίζοντας τη Φινλανδία, ανακαλύπτουν έναν εντελώς νέο κόσμο. Ατελείωτα δάση, εκατοντάδες λίμνες, τον ήλιο του μεσονυχτίου και πάνω απ ‘όλα τους ντροπαλούς και ήσυχους κατοίκους της αραιοκατοικημένης χώρας του Βορρά, με πάθος για το τάνγκο.

Μια γοητευτική ταινία δρόμου γεμάτη μουσική, φινλανδικά τοπία και αργεντίνικο πάθος. 

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης της Πολίτικης Κουζίνας, Τάσσος Μπουλμέτης, ο οποίος αφιέρωσε χρόνια στην εκμάθηση του τάνγκο στο Μπουένος Άιρες, θα συνομιλήσει με το κοινό μετά την προβολή.

Θα χορέψουν οι πρωταθλητές Ευρώπης στο σκηνικό τάνγκο, Gabriel Marino και Έλλη Καραδήμου.

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/Midsummer-Nights-Tango-cinedoc-807429#sthash.Jyd7IFQJ.dpuf

Το CineDoc προβάλλει το ντοκιμαντέρ «Midsummer Night’s Tango» για την ιστορία του τάνγκο στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.

Το τάνγκο γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες, και κανείς δεν το χορεύει με τόσο πάθος όσο οι Αργεντινοί ­- τουλάχιστον αυτό πιστεύουν οι ίδιοι. Ο διάσημος Φινλανδός σκηνοθέτης Aki Kaurismäki και πολλοί συμπατριώτες του, όμως, υποστηρίζουν ότι το τάνγκο είναι φινλανδικό όσο και η σάουνα. Τελικά από πού είναι το τάνγκο;

Το CineDoc παρουσιάζει την ταινία Midsummer Nights Tango, ένα road movie με πρωταγωνιστές τρεις σπουδαίους Αργεντίνους μουσικούς του τάνγκο, γεμάτους ζωντάνια και πάθος, που πιστεύουν ακράδαντα ότι το αληθινό τάνγκο βρίσκεται μόνο στην Αργεντινή.  Για αυτό τον λόγο αποφασίζουν να ταξιδέψουν στη μακρινή Φινλανδία και να αναζητήσουν τις ρίζες του τάνγκο από άκρη σε άκρη της χώρας, συναντώντας, παίζοντας και χορεύοντας με θρυλικά ονόματα της μουσικής της χώρας.

Διασχίζοντας τη Φινλανδία, ανακαλύπτουν έναν εντελώς νέο κόσμο. Ατελείωτα δάση, εκατοντάδες λίμνες, τον ήλιο του μεσονυχτίου και πάνω απ ‘όλα τους ντροπαλούς και ήσυχους κατοίκους της αραιοκατοικημένης χώρας του Βορρά, με πάθος για το τάνγκο.

Μια γοητευτική ταινία δρόμου γεμάτη μουσική, φινλανδικά τοπία και αργεντίνικο πάθος. 

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης της Πολίτικης Κουζίνας, Τάσσος Μπουλμέτης, ο οποίος αφιέρωσε χρόνια στην εκμάθηση του τάνγκο στο Μπουένος Άιρες, θα συνομιλήσει με το κοινό μετά την προβολή.

Θα χορέψουν οι πρωταθλητές Ευρώπης στο σκηνικό τάνγκο, Gabriel Marino και Έλλη Καραδήμου.

Περισσότερες πληροφορίες για το CineDoc μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του.

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/Midsummer-Nights-Tango-cinedoc-807429#sthash.8Ijc6jQo.dpuf

Το CineDoc παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του τάνγκο

05.03.2014

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/Midsummer-Nights-Tango-cinedoc-807429#sthash.8Ijc6jQo.dpuf

Το CineDoc παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του τάνγκο

05.03.2014

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/Midsummer-Nights-Tango-cinedoc-807429#sthash.8Ijc6jQo.dpuf

Το CineDoc παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του τάνγκο

05.03.2014

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/Midsummer-Nights-Tango-cinedoc-807429#sthash.8Ijc6jQo.dpuf

Το CineDoc προβάλλει το ντοκιμαντέρ «Midsummer Night’s Tango» για την ιστορία του τάνγκο στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.

Το τάνγκο γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες, και κανείς δεν το χορεύει με τόσο πάθος όσο οι Αργεντινοί ­- τουλάχιστον αυτό πιστεύουν οι ίδιοι. Ο διάσημος Φινλανδός σκηνοθέτης Aki Kaurismäki και πολλοί συμπατριώτες του, όμως, υποστηρίζουν ότι το τάνγκο είναι φινλανδικό όσο και η σάουνα. Τελικά από πού είναι το τάνγκο;

Το CineDoc παρουσιάζει την ταινία Midsummer Nights Tango, ένα road movie με πρωταγωνιστές τρεις σπουδαίους Αργεντίνους μουσικούς του τάνγκο, γεμάτους ζωντάνια και πάθος, που πιστεύουν ακράδαντα ότι το αληθινό τάνγκο βρίσκεται μόνο στην Αργεντινή.  Για αυτό τον λόγο αποφασίζουν να ταξιδέψουν στη μακρινή Φινλανδία και να αναζητήσουν τις ρίζες του τάνγκο από άκρη σε άκρη της χώρας, συναντώντας, παίζοντας και χορεύοντας με θρυλικά ονόματα της μουσικής της χώρας.

Διασχίζοντας τη Φινλανδία, ανακαλύπτουν έναν εντελώς νέο κόσμο. Ατελείωτα δάση, εκατοντάδες λίμνες, τον ήλιο του μεσονυχτίου και πάνω απ ‘όλα τους ντροπαλούς και ήσυχους κατοίκους της αραιοκατοικημένης χώρας του Βορρά, με πάθος για το τάνγκο.

Μια γοητευτική ταινία δρόμου γεμάτη μουσική, φινλανδικά τοπία και αργεντίνικο πάθος. 

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης της Πολίτικης Κουζίνας, Τάσσος Μπουλμέτης, ο οποίος αφιέρωσε χρόνια στην εκμάθηση του τάνγκο στο Μπουένος Άιρες, θα συνομιλήσει με το κοινό μετά την προβολή.

Θα χορέψουν οι πρωταθλητές Ευρώπης στο σκηνικό τάνγκο, Gabriel Marino και Έλλη Καραδήμου.

Περισσότερες πληροφορίες για το CineDoc μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του.

– See more at: http://www.elculture.gr/cinema/Midsummer-Nights-Tango-cinedoc-807429#sthash.8Ijc6jQo.dpuf

Η Νυχτερίδα

Εθνική Λυρική Σκηνή

nixteridaΗ Νυχτερίδα, η δημοφιλέστατη οπερέτα του Γιόχαν Στράους του νεότερου, παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή στην Εθνική Λυρική Σκηνή, από τις 22 Φεβρουαρίου 2014 και για 14 λαμπερές παραστάσεις. Έργο ανάλαφρο, γεμάτο χιούμορ και ανατροπές, πλημμυρίζει από τη γοητευτική μουσική της αυτοκρατορικής Βιέννης σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Οικονόμου, Ζωής Τσόκανου και Ανδρέα Πυλαρινού. Ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, με μερικές από τις πιο επιτυχημένες ανανεωτικές παραστάσεις οπερέτας στο ενεργητικό του, μεταφέρει τη δράση του έργου στην αθηναϊκή μπουρζουαζία της δεκαετίας του ’60.

Η Νυχτερίδα είναι το πρώτο έργο με το οποίο ξεκίνησε τις δραστηριότητες της η Εθνική Λυρική Σκηνή, στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στις 5 Μαρτίου 1940. Το έργο είχε δοθεί στα ελληνικά. Από τότε έως και σήμερα η Νυχτερίδα παρουσιάζεται πάντα στην ελληνική γλώσσα σε όλες τις παραστάσεις της στην ΕΛΣ. Η μετάφραση της νέας παραγωγής είναι του Δημήτρη Δημόπουλου.

Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στο γενετικό κώδικα της Λυρικής Σκηνής, το οποίο έχουν ερμηνεύσει οι σημαντικότεροι πρωταγωνιστές της και το έχει αγαπήσει διαχρονικά το κοινό της. Είναι ένα έργο που, μπορούμε να πούμε πως, έχει «ελληνοποιηθεί» μέσα από την τόσο στενή ταύτισή του με την μουσικοθεατρική ζωή της μεταπολεμικής Ελλάδας και ιδιαίτερα με εκείνη της Λυρικής Σκηνής.

Στη νέα παραγωγή πρωταγωνιστούν μερικοί από τους πιο διακεκριμένους μονωδούς της νεότερης γενιάς, ενώ συμμετέχει το μπαλέτο της ΕΛΣ σε χορογραφία της Α’ Χορεύτριας Μαρίας Κουσουνή.

Μουσική διεύθυνση: Μιχάλης Οικονόμου (28/2 – 1, 2, 9/3 – 23, 24/4)
Ζωή Τσόκανου
(5, 6, 7, 8/3)
Ανδρέας Πυλαρινός
(25/4 – 4, 7, 14/5)

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
28 Φεβρουαρίου 2014
1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 Μαρτίου 2014
23, 24, 25 Απριλίου 2014
4, 7, 14 Μαΐου 2014

Θέατρο Ολύμπια
Ώρα έναρξης: 20.00
Τιμές εισιτηρίων: €15, €25, €30, €40
Τιμή παιδικού & φοιτητικού εισιτηρίου: €15
Θέσεις περιορισμένης ορατότητας: €7, €12, €20Προπώληση εισιτηρίωνΤαμεία ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο
Τρίτη – Κυριακή: 09.00–21.00 & Δευτέρα: 09.00-16.00
Τηλ. πωλήσεις 210 3662100 / Ομαδικά εισιτήρια: 210 3711342
Ηλεκτρονική προπώληση: http://www.nationalopera.gr•    Στην παράσταση της Πέμπτης 24 Απριλίου 2014, όλες οι κατηγορίες των εισιτήριων διατίθενται με έκπτωση 15%, στο πλαίσιο της κοινωνικής τιμολογιακής πολιτικής της ΕΛΣ.

* * *

Balkans: Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Συζητά με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για το Ινστιτούτο και τη μέθοδό της

Marina-Abramovic_site_med

7 Μαρτίου 2014 19:00 Κεντρική Σκηνή

Η κορυφαία καλλιτέχνης Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που έφερε την έννοια της περφόρμανς στα όριά της, έρχεται στη Στέγη για μια συζήτηση σχετικά με το έργο της στις 19:00 στην Κεντρική Σκηνή τηςΣτέγης Γραμμάτων και Τεχνών στο πλαίισιο των εκδηλώσεων του Transitions 1.BalkansΌσοι αγοράσουν εισιτήρια για την συζήτηση θα μπορούν να παρακολουθήσουν και μέρος από τo Night of Performances που θα διαδραματίζεται σε διάφορους χώρους της Στέγης στις 21:00.
Η Μέθοδος Αμπράμοβιτς εκπαιδεύει τους θεατές στις δεξιότητες που απαιτούνται για να συμμετάσχουν και να παρακολουθήσουν μακράς διάρκειας περφόρμανς. Η μέθοδος περιλαμβάνει μια σειρά ασκήσεων που είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να ενισχύσουν την κατανόηση των θεατών σχετικά με τη σωματική και πνευματική τους εμπειρία. Αυτές οι ασκήσεις πηγάζουν από την πίστη της ότι ο καθένας (ανεξαρτήτως ηλικίας, εθνικότητας, φύλου, σεξουαλικής προτίμησης, κοινωνικής τάξης, σωματικής ικανότητας ή μητρικής γλώσσας) μπορεί να επωφεληθεί από το να είναι πιο ενεργά παρών ανά οποιαδήποτε στιγμή.Στη διάρκεια της σταδιοδρομίας της, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς πειραματίστηκε ευρύτατα με αυτές τις ασκήσεις στον ίδιο της τον εαυτό και τώρα επιθυμεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου και άλλοι μπορούν να γίνουν κοινωνοί της συγκεκριμένης διαδικασίας. Οι ασκήσεις αυτές αποτελούν ένα από τα στοιχεία μιας ολοκληρωμένης σειράς δραστηριοτήτων διαθεματικού προγραμματισμού που θα λάβουν χώρα στο ΜΑΙ (Ινστιτούτο Μαρίνα Αμπράμοβιτς).Μετά τη συζήτηση σχετικά με τη μέθοδο της Αμπράμοβιτς και την ίδρυση του ινστιτούτου της, θα ακολουθήσει μια συνομιλία της με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για τις καλλιτεχνικές πρακτικές της.

Night of Performances
Oι κάτοχοι εισιτηρίου για την ομιλία της Μarina Abramovic θα μπορούν την ίδια ημέρα να δουν μέρος από τo Night of Performances που θα διαδραματίζεται σε διάφορους χώρους της Στέγης στις 21:00.

Η Νύχτα των Περφόρμανς είναι ένα site-specific καλλιτεχνικό γεγονός που ανέπτυξε ο Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς, αρχικά για το φεστιβάλ Perforations (Perforacije) της Κροατίας. Οι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν πρότζεκτ που να αντανακλούν το ιδιαίτερο καλλιτεχνικό τους σύμπαν, καθώς επίσης και έργα τέχνης με καινοτόμους τρόπους ως προς την οικεία τους φόρμα ή τα μέσα που χρησιμοποιούν.

Στο χρονικό διάστημα από το απόγευμα έως το βράδυ μιας ημέρας, έξι καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν το έργο τους και κάθε περφόρμανς / εγκατάσταση / χάππενινγκ θα αρχίζει σε αλληλοδιαδοχικά διαστήματα και θα διαρκεί από λίγα λεπτά έως αρκετές ώρες. Η Νύχτα των Περφόρμανς είναι μια ελκυστική εκδήλωση για το κοινό, διότι αποτελεί μια ευκαιρία να ανακαλύψει κανείς εκ νέου τους χώρους της Στέγης, να παρακολουθήσει ένα πολυποίκιλο καλλιτεχνικό μείγμα και να αλληλεπιδράσει, να αντιδράσει, να συμμετάσχει και να απολαύσει τη δημιουργικότητα.

Το πρότζεκτ και η ιδέα αυτή έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον σε πολλές χώρες και, εκτός από τις συχνές παρουσιάσεις στην Κροατία, η Νύχτα των Περφόρμανς έχει ήδη φιλοξενηθεί στη Νέα Υόρκη και στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ, στο Βελιγράδι, στα Σκόπια και στην Μπίτολα (Μοναστήρι) της ΠΓΔΜ, στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, καθώς και στην Μπρεστ και την Καν της Γαλλίας.

Πηγή: www.monopoli.gr

* * *

Αριστουργήματα του Ιαπωνικού Κινηματογράφου

Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης

Σινεμά - Αριστουργήματα του Ιαπωνικού Κινηματογράφου

Κλασικές και αγαπημένες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά από τέσσερις κορυφαίους ιάπωνες δημιουργούς

06.03.2014 έως 09.03.2014

Κλασικές και αγαπημένες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά τις οποίες υπογράφουν τέσσερις κορυφαίοι ιάπωνες δημιουργοί –οι Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Τεϊνοσούκε Κινουγκάσα και Κον Ιτσικάουα-, απαρτίζουν το αφιέρωμα «Αριστουργήματα του Ιαπωνικού Κινηματογράφου» της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης. Το αφιέρωμα πραγματοποιείται από την Πέμπτη 6 έως και την Κυριακή 9 Μαρτίου 2014 στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος (Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α’, Λιμάνι).

Οι ταινίες του αφιερώματος συγκαταλέγονται ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Καλλιτεχνικά αψεγάδιαστες, θίγουν πανανθρώπινα και διαχρονικά ζητήματα με σπάνια αριστοτεχνική δύναμη. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τις ταινίες: Ουγκέτσου Μονογκατάρι (Ιστορίες της χλωμής σελήνης μετά τη βροχή) του Κένζι Μιζογκούτσι (1953), Ταξίδι στο Τόκιο του Γιασουχίρο Όζου (1953), Η πύλη της κόλασης του Τεiνοσούκε Κινουγκάσα (1953) και Η άρπα της Βιρμανίας του Κον Ιτσικάουα (1956).

Αξίζει να θυμηθούμε ότι:

-«Το αριστούργημα του Μιζογκούτσι είναι το αριστούργημα του ιαπωνικού σινεμά και μια από τις ωραιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου», σημειώνει ο γάλλος σκηνοθέτης Ερίκ Ρομέρ για την ταινία Ουγκέτσου Μονογκατάρι στα «Cahiers du Cinema» (Μάιος 1958).

-Το Ταξίδι στο Τόκιο του Γιασουχίρο Όζου συμπεριλαμβάνεται σταθερά σε όλες τις λίστες που αφορούν στις 10 καλύτερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.

-Βραβευμένη με τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών και το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας, Η πύλη της κόλασης του Τεϊνοσούκε Κινουγκάσα, θάμπωσε το δυτικό κοινό με τη μεγαλοπρέπειά της.

-Η άρπα της Βιρμανίας του Κον Ιτσικάουα είναι μια από τις πιο συγκλονιστικές αντιπολεμικές ταινίες που μας έδωσε ο ιαπωνικός κινηματογράφος τη δεκαετία του ’50.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Στο πλαίσιο του αφιερώματος, το Σάββατο 8 Μαρτίου, πριν την προβολή της ταινίας Ταξίδι στο Τόκιο του Γιασουχίρο Όζου, θα πραγματοποιηθεί ομιλία με θέμα «Εισαγωγή στο Ταξίδι στο Τόκιο και στο έργο του Γιασουχίρο Όζου», από τον κριτικό κινηματογράφου Θωμά Λιναρά (αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος, ώρα 20:15).

Πληροφορίες εισιτηρίων

Τιμή εισιτηρίου: 4€ (γενική είσοδος), 3€ (για τα μέλη)
Κάρτα μέλους: 1€

Πώληση εισιτηρίων: Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, Λιμάνι, τηλ. +302310508398, cinematheque@filmfestival.gr)

* * *