Είσαι το ταίρι μου

—του Γιάννη Παπαθεοδώρου για τη στήλη Ανώμαλα Ρήματα 

Την εβδομάδα που πέρασε, ο μάλλον υπερβολικός (στην τελετουργία του και στην προβολή του) γάμος του Κλούνεϊ με την Αλαμουντίν αποτέλεσε αναμφισβήτητα την πρώτη είδηση στα ΜΜΕ. Μαθαίνω πως σύντομα θα δούμε το ζεύγος και στην Αθήνα στο πλαίσιο της νέας «εθνικής εκστρατείας» για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Το γεγονός δεν είναι μικρής σημασίας, αν σκεφτεί κανείς πως πλέον οι μισοί Έλληνες ασχολούνται με στοιχήματα γύρω από την αρχαιολογία (Αμφίπολη) και οι άλλοι μισοί ασχολούνται με στοιχήματα γύρω από τον αν θα βγει από την παρούσα Βουλή Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Η μισή χώρα ψάχνει την άλλη μισή, ο μισός Παρθενώνας τον άλλο μισό και βέβαια οι ερωτευμένοι ψάχνουν το άλλο τους μισό.

Αν κρίνουμε πάντως από τα ποσοστά τηλεθέασης του γάμου του Κλούνει με την Αλαμουντίν, σίγουρα βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ενδιαφέρον φαινόμενο: τι σημαίνει σήμερα να αναζητάς το «άλλο μισό»; Τι σημαίνει να «ψάχνεις το ταίρι σου» ως υπόσχεση δέσμευσης σε ένα κόσμο που η έννοια «ζευγάρι» είναι η κατεξοχήν εύθραυστη συνθήκη συντροφικότητας ; Και για να μεταφερθούμε στη «συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης», τι σημαίνει —και τι κοστίζει— σήμερα ένας γάμος που αποτελεί συμβάν της δημοσιότητας και ταυτόχρονα μέσο για έναν άλλο σκοπό;

54294b8513465

Για να μην παρεξηγηθώ: δεν υπαινίσσομαι κάτι για σχέσεις του προβεβλημένου ζευγαριού, και βέβαια δεν αμφισβητώ τις ειλικρινείς προθέσεις του να ενωθεί με τα ιερά δεσμά —τι λέξη!— του γάμου. Αναφέρομαι κυρίως στην επικοινωνιακή επένδυση γύρω από ένα ιδιωτικό συμβάν που τελικά καταλήγει να είναι ταυτόχρονα ένα μιντιακό συμβάν. Ο Κλούνεϊ με την Αλαμουντίν παντρεύονταν «συνεχώς» επί τρεις ημέρες, δίπλα σε κάμερες, φωτογραφίες, θαυμαστές, αγοράζοντας και πουλώντας τις μετοχές του έρωτά τους. Προφανώς, η κριτική σε αυτό το είδος γάμου δεν γίνεται για τη διάρκειά του. Σε πολλά χωριά της ελληνικής επαρχίας, οι γάμοι κρατάνε μια βδομάδα. Η κριτική γίνεται επειδή το ειδύλλιο ήταν ήδη από την αρχή συνυφασμένο με μια ορισμένη εκδοχή εμπορεύσιμης προβολής.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ρεπορτάζ, «το ζευγάρι ξόδεψε περίπου 1,6 εκατομμύρια δολάρια για να παντρευτεί με αυτό το φαντασμαγορικό τρόπο. Πάντως, σύμφωνα πάντα με το περιοδικό, δεν αληθεύουν οι φήμες ότι το λογαριασμό πλήρωσαν οι γονείς της νύφης. Οσο για το αν… γλίτωσαν κάτι από το λογαριασμό: Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Κλούνεϊ και Ράντι Γκέρμπερ, με τον οποίο είναι οι ιδιοκτήτες της Casamigos Tequila μετέφεραν στην Ιταλία 100 κιβώτια με το συγκεκριμένο αλκοολούχο, για τις ανάγκες του γάμου».[1] Κάπως έτσι, το ζεύγος ολοκλήρωσε την παράσταση. Το θέμα είναι αν οι μετοχές της σχέσης θα εισαχθούν σε νέο χρηματιστήριο.

4beedf32-dcb9-4b6b-bda8-1ec43f8fcd51-460x276

Στο χρηματιστήριο των διασημοτήτων ποτέ κανείς δεν ξέρει αν και για πόσο καιρό μπορεί να εξασφαλίσει σίγουρες επενδύσεις. Προς το παρόν, το σκηνικό του δικού τους μελλοντικού έγγαμου βίου επισκευάζει ατυχήματα και φαντασιώσεις του δικού μας «εθνικού παρελθόντος». Κάπου ανάμεσα στη διαφήμιση για το Νεσπρέσο και στις Καρυάτιδες, ο Κλούνεϊ θα πρέπει να αποφασίσει αν θα προσχωρήσει στο σχέδιο του επαγγελματικού ακτιβισμού της Αλαμουντίν, ή αν θα συμβεί το αντίστροφο. Στο εύστοχο, άλλωστε, πρωτοσέλιδο της ιστοσελίδας The Business Woman, γράφτηκε με ειρωνικό και μάλλον παρωδιακό τρόπο, πως η «Αμάλ Αλαμουντίν παντρεύτηκε έναν ηθοποιό». Ο συνδυασμός της μαχητικής ακτιβίστριας με τη χολυγουντιανή λάμψη του συζύγου δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για ένα θεαματικό δίδυμο, που μπορεί σίγουρα να αναλάβει «επικίνδυνες αποστολές» Δεν είναι χωρίς σημασία, άλλωστε, ότι η το γαμήλιο υπερθέαμα είχε στοιχεία υπέρβασης της προηγούμενης ατομικότητας με έμφαση στο «παιχνίδι για δύο».

Τα «δημόσια συναισθήματα», βέβαια, η έκθεση και η συμμετοχή μια ολόκληρης κοινότητας στην «ψυχική οικονομία» αυτών των σχέσεων είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του ζευγαριού. Δεν ξέρω αν αυτή η ζευγαρωτή γαμήλια προβολή αποτελεί προανάκρουσμα υπολογισμένων ρόλων και υπολογιστικών συναισθημάτων. Δηλώνει ωστόσο μια επικοινωνιακή τεχνογνωσία και δείχνει ότι ο  γάμος των διασήμων μπορεί να είναι ταυτόχρονα ένας «διπλός δεσμός». Το τίμημά του μπορεί να μην εξαρτάται μόνο από το ανοιχτό στοίχημα μιας ερωτικής επιθυμίας για το απροσδιόριστο μέλλον αλλά από το οργανωμένο σύστημα των κοινών συμφερόντων, με «καλό σκοπό». Και με φόντο τον Παρθενώνα.

[1] Πηγή: Πόσο κόστισε ο γάμος Κλούνεϊ -Αλαμουντίν: Τι δεν πλήρωσε το ζευγάρι | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/172921#ixzz3FJgEXEdL

*Εικόνα εξωφύλλου: Michael Mucci

 * * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Ανώμαλα ρήματα

Το dim/art στο Facebook
Το dim/art στο Facebook

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.