The Black Rider

Μια θεατρική παραγωγή από τους Tom Waits, William S. Burroughs & Robert Wilson (1990)

—Του Colin Marshall* / απόδοση για το dim/art: Διονύσης Νοταράκης—

BLR_1620_001

Ναι, διαβάσατε σωστά: υπάρχει ένα θεατρικό έργο για την δημιουργία του οποίου συνετέλεσαν τρεις από τους πλέον δημοφιλείς και ανορθόδοξους δημιουργούς των τελευταίων δεκαετιών.

011-black-riderΤο The Black Rider: The Casting of the Magic Bullets παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1990  στο Thalia Theater του Αμβούργου και αποτελεί καρπό της συνεργασίας ανάμεσα στον περίφημο avant-garde σκηνοθέτη Robert Wilson, γνωστό για ιδιαιτέρα μεγάλου μήκους παραγωγές όπως το Einstein on the Beach, για το οποίο συνεργάστηκε με τον Philip Glass, τον αμερικανό τραγουδιστή και τραγουδοποιό Tom Waits, έναν μουσικό με διόλου ασήμαντη κλίση στο θέατρο, και τον William S. Burroughs, συγγραφέα τού Naked Lunch, τού Junkie και άλλων βιβλίων που έγιναν ανάρπαστα από γενιές φανατικών της αντικουλτούρας αναγνωστών.

Το The Black Rider: The Casting of the Magic Bullets βασίζεται πάνω στην Γερμανική German folktale-cum-opera Der Freischütz, στην οποία ένας δύσμοιρος υπάλληλος γραφείου ερωτεύεται και καταλήγει να συνάψει τη μοιραία συμφωνία με τον Διάβολο. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στη Γερμανία και οι διάλογοι στην παραπάνω τηλεοπτική παραγωγή είναι στα γερμανικά .

 

Παρ’ όλα ταύτα οι μη γερμανόφωνοι δεν πρέπει να ανησυχείτε: Οι συνθέσεις του Tom Waits παραμένουν στα αγγλικά όπως και οτιδήποτε έχει σκηνοθετηθεί από τον Wilson και το εισιτήριο αξίζει τα λεφτά του τόσο για την οπτική / εικαστική πλευρά του έργου όσο και για οτιδήποτε άλλο. Στο παραπάνω ημίωρο ντοκιμαντέρ, οι waits_blackrider2_frontWaits και Wilson καταθέτουν τη δική τους εμπειρία από το The Black Rider. (Η αφηγηση είναι στη γερμανική γλώσσα αλλά όλοι οι άλλοι συμμετέχοντες μιλάνε Αγγλικά). Για την καθαρά μουσική εμπειρία μπορείτε να ακούσετε τον ομώνυμο δίσκο του Tom Waits που κυκλοφόρησε το 1993. (Δώστε βάρος επίσης στο bootleg The Black Rider Outtakes.) Σήμερα που μας χωρίζουν είκοσι χρόνια από το αμερικάνικο ντεμπούτο τού album ίσως αξίζει να αναρωτηθούμε αν αποτελεί έναν κόκκο κακού γούστου ή ένα ογκόλιθο καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας να έχεις συγκεκριμένα τον Burroughs να δίνει τη δικιά του οπτική σε μια ιστορία στην οποία –spoiler alert– η μοίρα του πρωταγωνιστή τον θέλει να πυροβολεί τη νύφη του.

Πηγή: Open culture

BLR_1663_001

* Ο Colin Marshall είναι ιθύνων νους του Notebook on Cities and Culture καθώς επίσης δοκιμιογράφος. Κεντρικά θέματα η λογοτεχνεία, οι ταινίες, οι πόλεις, η Ασία και η αισθητική. Αυτή την περίοδο εργάζεται πάνω σε ένα βιβλίο σχετικό με το Los Angeles με τίτλο A Los Angeles Primer. Ακολουθήστε τον στο Twitter: @colinmarshall.

* * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Θέατρο

Το dim/art στο facebook
Το dim/art στο facebook

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.