Άνθη κερασιάς, χρυσόψαρα και άλλα πολλά

Screen-Shot-2014-10-28-at-10.30.11-AMΟ Keiichi Tanaami γεννήθηκε στο Τόκιο το 1936 και είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών Masashino, που επίσης βρίσκεται στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Ένας πολύ ιδιαίτερος καλλιτέχνης, που από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα έχει να επιδείξει πλούσιο έργο στο γραφιστικό σχέδιο, την εικονογράφηση και τις εικαστικές τέχνες, χωρίς ποτέ να κινείται αυστηρά εντός των ορίων ενός συγκεκριμένου είδους.

Στα φοιτητικά του χρόνια έκανε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα ως σχεδιαστής κι έτσι έγινε ευρύτερα γνωστός· ταυτόχρονα είχε ήδη καταπιαστεί και με τα εικαστικά και παρουσίαζε τη δουλειά του σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις. Μετά την αποφοίτησή του, στα μέσα της δεκαετίας του ’60, ήρθε σε επαφή με την ψυχεδέλεια και την pop art και διεύρυνε ακόμα περισσότερο τους καλλιτεχνικούς του ορίζοντες, ασχολούμενος με το animation, τα καρτούν, τις μεταξοτυπίες, τον πειραματικό κινηματογράφο και τη γλυπτική. Ιδαίτερη επιρροή άσκησε πάνω του η γνωριμία του με τον Andy Warhol τη δεκαετία του ’60, τόσο στην τεχνική όσο και στην πειραματική προσέγγιση σε ζητήματα σύγχρονης τέχνης, όπως η σχέση τέχνης και σχεδίου ή τέχνης και προϊόντος, καθώς και η σχέση ανάμεσα στο καθημερινό και σ’ αυτό που έχει αισθητική αξία.

Τα τελευταία χρόνια, κύριο μέσο έκφρασης για τον Tanaami έχει γίνει ο καμβάς. Ειδικότερα, από το 2010 και μετά, έχει επικεντρωθεί κυρίως σε μεγάλης κλίμακας ζωγραφικά έργα, σε μάνταλα* εμπνευσμένα από τα βιώματα 78 χρόνων προσωπικής ιστορίας. Πολλά από αυτά περιέχουν μοτίβα που συνδέονται άμεσα με παιδικές αναμνήσεις από τον πόλεμο: φιγούρες αποτρόπαιες και φωσφορίζουσες συμβολίζουν τη λάμψη των εκρήξεων· σκελετοί αντιπροσωπεύουν τις απώλειες του πολέμου ─ αλλά και την ατρόμητη ανθρώπινη φύση· ένας χαρακτήρας που συναντάται συχνά στα έργα του βασίζεται στην ανάμνηση ενός χρυσόψαρου που είχε ο παππούς του, τα χρόνια του πολέμου, και στον τρόπο που το εκτυφλωτικό φως από τις αμερικανικές βόμβες αντανακλούσε πάνω στα λέπια του.

Αρκετά από τα ζωγραφικά έργα και γλυπτά του Keiichi Tanaami συγκεντρώθηκαν στη γκαλερί Nanzuka στο Τόκιο, σε μία μεγάλη ατομική έκθεση (25/10-25/12/2014), στην οποία ο καλλιτέχνης έχει δώσει τον τίτλο Άνθη κερασιάς που πέφτουν μες στο ζοφερό βράδυ, από τον ομώνυμο μεγάλων διαστάσεων πίνακα που δεσπόζει ανάμεσα στα άλλα εκθέματα (εικόνα εξωφύλλου).

KT_10s_411-800x563

 

KT_10s_40-800x411

KT_10s_49-800x637

KT_10s_42-800x558

KT_10s_43-493x700

KT_10s_44-800x562

KT_10s_45-600x855

KT_10s_46-489x700

KT_10s_47-496x700

KT_10s_48-600x900

KT_10s_50-800x637

KT_CB2014_iv00-600x400

KT_CB2014_iv01-800x533

*Μάνταλα είναι σχήματα, εικόνες και μορφές που κινούνται και κατευθύνονται προς το κέντρο μιας επιφάνειας. Δεν είναι απαραίτητα κυκλικά σχέδια. Δημιουργούνται γύρω από το σημείο του νοητού κέντρου. Η λέξη προέρχεται από τα σανσκριτικά και σημαίνει «κύκλος».

Πηγή:  supertouchart.comΑπόδοση για το dim/art: Μαρία Τσάκος

* * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Εικαστικά

Το dim/art στο Facebook
Το dim/art στο Facebook

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.